Miesiąc: styczeń 2025

Zgodnie z przepisami § 1 ust. 1 pkt 2 lit. b Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (Dz. U. z 2022 r. poz. 768 ze zm.), w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków wywołanej wirusem grypy A podtypu H5 i H7, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej we wszystkich gospodarstwach utrzymujących drób nakazuje się zgłaszanie do powiatowego lekarza weterynarii miejsc, w których jest utrzymywany drób lub inne ptaki, z wyłączeniem ptaków utrzymywanych stale w pomieszczeniach mieszkalnych.

Informacja dla posiadaczy drobiu lub innych ptaków utrzymywanych poza pomieszczeniem mieszkalnym.

 

                                                                                                     OGŁOSZENIE
                                                                                 O NABORZE DEKLARACJI UCZESTNICTWA

Wójt Gminy Suwałki ogłasza nabór deklaracji uczestnictwa w projekcie grantowym pn. ”Inwestycje w dostępność lokali mieszkalnych na terenie gminy Suwałki” realizowanym przez Gminę Suwałki w ramach Programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027.
Przyznawanie grantów odbywać się będzie zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Suwałki nr VIII/68/24 z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie wyrażenia zgody na realizację przez Gminę Suwałki projektu pod nazwą „Inwestycje w dostępność lokali mieszkalnych na terenie gminy Suwałki”.

                                                                   Deklaracje należy składać w terminie
                                                                     od 23.01.2025 r. do 21.02.2025 r.
                                       (o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Suwałki)

Miejsce składania deklaracji:
Urząd Gminy Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki – Punkt Obsługi Interesanta lub
za pośrednictwem skrzynki e-puap:/gminasuwalki/SkrytkaESP

Wartość projektu/ grantu:
Maksymalna kwalifikowalna wartość jednego projektu grantowego: 50 000,00 zł
Maksymalna wartość grantu/ dofinansowania z UE (85%): 42 500,00 zł

Uczestnikami projektu mogą być osoby fizyczne spełniające łącznie następujące warunki:
1) są osobami wymagającymi opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego ze względu na występowanie jednego lub więcej warunków określonych poniżej:
a) wiek: ukończone 65 lat (na dzień składania deklaracji uczestnictwa),
b) stan zdrowia,
c) niepełnosprawność;
2) są właścicielami/ współwłaścicielami lub użytkownikami lokali mieszkalnych
zlokalizowanych na terenie Gminy Suwałki, w których zaplanowano realizację
projektu grantowego i posiadają tytuły prawne do dysponowania tymi nieruchomościami;
3) zamieszkują na terenie Gminy Suwałki w lokalach, o których mowa w pkt 2;
4) nie wykorzystują lokali, o których mowa w pkt 2 do działalności gospodarczej.

Tryb przeprowadzenia naboru
1) nabór przeprowadzony jest w oparciu o Regulamin naboru oraz dokumenty zgłoszeniowe;
2) na komplet dokumentów zgłoszeniowych składają się:
a) wypełniona deklaracja uczestnictwa w projekcie (załącznik nr 1 do Regulaminu),
b) pisemne pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu Grantobiorcy (jeżeli dotyczy),
c) kopia dokumentacji potwierdzającej, że Grantobiorca wymaga wsparcia w
samodzielnym funkcjonowaniu, tj. wykonywania co najmniej jednej z
podstawowych czynności dnia codziennego ze względu na wystąpienie jednego lub
więcej warunków określonych poniżej:
• wiek: ukończone 65 lat lub/i stan zdrowia – np. zaświadczenie lekarskie/ zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej,
• niepełnosprawność – np. orzeczenie o niepełnosprawności, legitymacja osoby niepełnosprawnej itp.,
d) kopia dokumentu poświadczającego prawo do dysponowania lokalem mieszkalnym przez Grantobiorcę (akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa użyczenia, umowa najmu/dzierżawy) poświadczona za zgodność z oryginałem,
e) w przypadku, jeśli lokal mieszkalny posiada oprócz Grantobiorcy, innych właścicieli/ współwłaścicieli – pisemna zgoda wszystkich współwłaścicieli na realizację Inwestycji,
f) w przypadku, jeśli zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Inwestycja wymaga uzyskania pozwolenia na budowę Grantobiorca przedkłada oświadczenie, że najpóźniej w dniu podpisania umowy o powierzeniu grantu, dostarczy kopię pozwolenia na budowę wraz z projektem budowlanym,
g) w przypadku, jeśli zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Inwestycja wymaga zgłoszenia budowy Grantobiorca przedkłada oświadczenie, że najpóźniej w dniu podpisania umowy o powierzeniu grantu, dostarczy kopię zgłoszenia budowy lub wykonywania innych robót budowlanych.

Przed wypełnieniem deklaracji uczestnictwa prosimy o zapoznanie się z katalogiem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych (załącznik nr 2 do Regulaminu).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki pokój 114, 115 oraz pod numerami telefonu: 87 565 93 41, 87 565 93 43.

                                                                                                             Zastępca Wójta Gminy Suwałki
                                                                                                                    /-/ Krzysztof Andrzej Gwaj

Ogłoszenie o naborze deklaracji uczestnictwa w projekcie grantowym pn. ”Inwestycje w dostępność lokali mieszkalnych na terenie gminy Suwałki”

Gmina Suwałki uprzejmie informuje, że w miejscowościach: Bród Stary, Bród Nowy, Potasznia w dniach od 24.01.2025 r. do 28.01.2025 r. w godzinach 08.00-14.00 będą odczytywane wodomierze. Prosimy mieszkańców wsi o udostępnienie w powyższym terminie dostępu do wodomierza lub spisanie i podanie wskazań licznika Inkasentowi (istnieje możliwość wywieszenia karteczki z odczytem w widocznym i dostępnym miejscu lub podanie odczytu tel. 667-676-787). W przypadku braku możliwości odczytu, zostanie wystawiony rachunek według średniego zużycia.

                                                                          Dziękujemy. Gmina Suwałki

 

Odczyty wodomierzy

Gmina Suwałki uprzejmie informuje, że w miejscowościach: Wigry, Burdeniszki, Magdalenowo, Czerwony Folwark w dniach od 22.01.2025 r. do 27.01.2025 r. w godzinach 15.00-20.00 będą odczytywane wodomierze. Prosimy mieszkańców wsi o udostępnienie w powyższym terminie dostępu do wodomierza lub spisanie i podanie wskazań licznika Inkasentowi (istnieje możliwość wywieszenia karteczki z odczytem w widocznym i dostępnym miejscu lub podanie odczytu tel. 667-676-787). W przypadku braku możliwości odczytu, zostanie wystawiony rachunek według średniego zużycia.  Dziękujemy. Gmina Suwałki

Odczyty wodomierzy.

ZASADY NABORU I REKRUTACJI DO ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH, PUNKTÓW PRZEDSZKOLNYCH  I KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ SUWAŁKI NA ROK SZKOLNY 2025/2026.

Przewiń do góry
Skip to content