Nabór uzupełniający uczestników projektu na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych

fotowoltaika

OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY SUWAŁKI
z dnia 27 października 2021 roku

Na podstawie Rozdziału II pkt.9 „Regulaminu naboru uczestników do udziału w projekcie pn.”Zielona Gmina IV – instalacja paneli fotowoltaicznych na potrzeby budynków mieszkalnych w Gminie Suwałki” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020”,wykonując Uchwałę nr XXVI/266/21 z dnia 8 lutego 2021 r. Rady Gminy Suwałki

Wójt Gminy Suwałki ogłasza nabór uzupełniający uczestników projektu na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych na własne potrzeby mieszkańców.

Niniejszy nabór dotyczy realizacji projektu pn. „Zielona Gmina IV – instalacja paneli fotowoltaicznych na potrzeby budynków mieszkalnych w Gminie Suwałki” realizowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 (Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii, Oś Priorytetowa V. Gospodarka niskoemisyjna).

Wniosek o udzielenie Grantu tj. deklarację uczestnictwa w projekcie należy złożyć w wersji papierowej (osobiście lub listownie) lub w wersji elektronicznej przez platformę ePuap w nieprzekraczalnym terminie do 5 listopada 2021 roku w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Suwałki w godzinach od 7.30 do 15.30.

Wnioski o Grant złożone po terminie nie będą podlegały ocenie.

Gmina niezwłocznie dokona wyboru Grantobiorców w oparciu o kryteria określone w rozdziale V Regulaminu naboru uczestników – dokument w załączeniu.

Fotowoltaiczna mikroinstalacja prosumencka zamienia energię promieniowania słonecznego na energię prądu elektrycznego. Instalacja służy do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej budynku mieszkalnego o napięciu 230 V. Wytworzona energia może być przeznaczona na potrzeby własne gospodarstwa domowego, czyli do zasilania urządzeń codziennego użytku np. lodówka, pralka, telewizor, ogrzewanie prądem wody itp. Minimalna moc instalacji w ramach realizacji niniejszego projektu wynosi 2,5 kW, natomiast jej maksymalna moc elektryczna nie może przekroczyć 5 kW.

Moc instalacji fotowoltaicznej musi być dostosowana do rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną Grantobiorcy, co oznacza, że ilość energii elektrycznej wyprodukowanej i odprowadzonej do sieci energetycznej przez instalację objętą grantem w rocznym okresie rozliczeniowym nie może przekroczyć 120% całkowitej ilości energii elektrycznej pobranej z sieci energetycznej przez Grantobiorcę w tym samym okresie rozliczeniowym. W związku z powyższym moc planowanej instalacji fotowoltaicznej zostanie określona na podstawie rocznego zużycia energii elektrycznej Grantobiorcy potwierdzonego rachunkami (lub innym dokumentem potwierdzającym ilość zużytej energii) za energię za okres 12 miesięcy w latach 2019 – 2021.

Założenia dotyczące dofinansowania zakupu i montażu instalacji:
  1. Pozyskanie środków na dofinansowanie projektu pozwoli na pokrycie maksymalnie
    65% wartości instalacji brutto.
  2. Dofinansowanie dotyczy kosztów zakupu i montażu instalacji fotowoltaicznych i polega na refundacji poniesionych kosztów przez mieszkańca, zwanego Grantobiorcą, co oznacza, że to mieszkaniec (Grantobiorca) najpierw musi opłacić koszty zakupu i montażu instalacji i dopiero po weryfikacji złożonych dokumentów będzie mógł uzyskać częściowy zwrot poniesionych kosztów, zgodnie z określonym w umowie procentem dofinansowania.
  3. W celu rozliczenia Grantu – dofinansowania, Grantobiorca (mieszkaniec) będzie zobowiązany do potwierdzenia dokonanego przez siebie zakupu, montażu oraz uruchomienia instalacji fotowoltaicznej (faktura, protokół odbioru, potwierdzenie opłaty, itp.)
  4. Wysokość grantu będzie uzależniona od mocy instalacji.
  5. Grant może zostać przeznaczony na montaż instalacji fotowoltaicznej, z której wytworzona energia powinna być przeznaczona wyłącznie na własne potrzeby mieszkańców (Grantobiorców). Nie jest dopuszczalne wykorzystanie energii na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności rolniczej.
  6. Mieszkaniec przystępując do projektu zobowiązuje się pokryć ze środków własnych wkład własny kosztów zakupu i montażu instalacji, który nie będzie sfinansowany ze środków europejskich;

Szczegółowych informacji w sprawie naboru wniosków udziela pracownik Urzędu Gminy Suwałki: tel. 87 565 9353, e-mail: m.zbroja@gmina.suwalki.pl w godzinach pracy urzędu.

Załączniki do ogłoszenia (do pobrania poniżej):
  1. Deklaracja przystąpienia do inwestycji dotyczącej budowy instalacji fotowoltaicznej.
  2. Regulaminu naboru uczestników do udziału w projekcie pn.”Zielona Gmina IV – instalacja paneli fotowoltaicznych na potrzeby budynków mieszkalnych w Gminie Suwałki” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020”.

Nabór uzupełniający uczestników projektu na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych
Przewiń do góry
Skip to content