Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Suwałki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gmina.suwalki.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Żuk - mejlowo ork@gmina.suwalki.pl lub telefonicznie 87 565 93 72.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Wójt Gminy Suwałki,
- Adres: ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki,
- mejl: sekretariat@gmina.suwalki.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Suwałki
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 3 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 30 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia. Minimalna szerokość pochylni to 120 cm, max. długość pojedynczego biegu nie przekracza 9m, pochylnia posiada krawężniki. Odstęp między poręczami wynosi 100-110 cm i są one zamontowane na wysokości 90 cm i 75 cm od poziomu pochylni.
Przed wejściem jest duża przestrzeń manewrowa.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną. - Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
- Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
- Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w po prawej stronie od wejścia głównego. i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na parterze
- W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
- Winda znajduje się w budynku
- w holu głównym po prawej stronie.
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 80 centymetrów.
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- parter za Biurem Obsługi Interesanta oraz na I piętrze.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Przestrzeń manewrowa wynosi 150 centymetrów.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://www.old.gmina.suwalki.pl/kat/aktualnosci/informacja-dla-osob-doswiadczajacych-trwale-lub-okresowo-trudnosci-w-komunikowaniu-sie
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://gmina.suwalki.pl/informacja-o-dzialalnosci-urzedu-gminy-suwalki-tekst-etr/
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://gmina.suwalki.pl/informacja-o-dzialalnosci-urzedu-gminy-suwalki-tekst-etr/
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip-ugsuwalki.wrotapodlasia.pl/resource/file/preview/id.15543
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.