Informacja o działalności Urzędu
Urząd Gminy Suwałki jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Wójt jako organ wykonawczy Gminy wykonuje swoje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz ustawach szczególnych i aktach wydanych w celu wykonania tych ustaw.
Kierownictwo Urzędu
Wójt Gminy Suwałki – Zbigniew Mackiewicz
Zastępca Wójta Gminy Suwałki – Krzysztof Andrzej Gwaj
Skarbnik Gminy – Ewa Sienkiewicz
Siedziba Urzędu
Budynek Urzędu Gminy Suwałki – ul. Świerkowa 45 w Suwałkach
Czym zajmuje się Urząd?
Do zadań Urzędu należy w szczególności:
1. Opracowywanie propozycji do projektu budżetu oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania,
2. Opracowywanie projektów programów rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy,
3. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań Gminy.
4. Inicjowanie i zapewnianie realizacji zadań społeczno-gospodarczych, związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej,
5. Realizacja dochodów budżetowych,
6. Dokonywanie wydatków budżetowych zgodnie z ustalonym planem i jego zmianami w ciągu roku, w tym podejmowanie zadań w celu zapewnienia racjonalnego wykorzystania środków budżetowych.
7. Współdziałanie referatów urzędu gminy z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań gminy i przebiegu informacji w Urzędzie,
8. Współdziałanie z innymi referatami oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań Gminy oraz informowanie osób decyzyjnych o podjętych rozstrzygnięciach i innych ustaleniach, mających związek z przedmiotem prowadzonych przez nich spraw lub jeżeli ich znajomość jest niezbędna do zharmonizowania działalności urzędu lub Gminy,
9. Nadzorowanie i kontrolowanie działalności jednostek organizacyjnych Gminy,
10. Współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej oraz z innymi organizacjami pozarządowymi,
11. Przygotowywanie projektów umów i porozumień,
12. Przygotowywanie na potrzeby Wójta oraz w celu przedstawienia Radzie, jej komisjomi organom administracji rządowej sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań,
13. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji i interpelacje radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów,
14. Przestrzeganie właściwych zasad obsługi interesantów, w tym rozpatrywanie skargi wniosków obywateli,
15. Stosowanie metod i systemów podnoszących jakość świadczonych usług,
16. Dbanie o stwarzanie przyjaznej atmosfery w pracy i obsługi interesantów,
17. Prowadzenie postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz postępowania egzekucyjnego,
18. Wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej,
19. Realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej – zgodnie z zakresem działania określonym odrębnymi przepisami,
20. Wykonywanie czynności związanych z udzielaniem zamówień publicznych wynikających z obowiązujących przepisów,
21. Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
22. Przestrzeganie przepisów dotyczących informacji niejawnych oraz innych tajemnic wynikających z przepisów prawa,
23. Przestrzeganie przepisów wynikających z zasad umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Suwałki lub jej jednostkom podległym,
25. Przekazywanie spraw do załatwienia kompetentnemu organowi według właściwości,
26. Prowadzenie spraw w systemie elektronicznego zarządzania dokumentami,
Jak załatwić sprawę w Urzędzie?
- Osobiście w godzinach pracy wybranego Referatu
- Pisemnie przez wysłanie korespondencji na adres: Urząd Gminy w Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki
- Telefonicznie – 87 565 93 00
- BIP – znajdź sprawę oraz potrzebne formularze w Biuletynie Informacji Publicznej http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/
Dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
Wójt Gminy Suwałki realizując art. 12 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy informuje, że osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się może zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN w formie pisemnej:
1) pocztą elektroniczną – adres: sekretariat@gmina.suwalki.pl,
2) faksem na numer – 875659345,
3) drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki lub osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy.
Koordynator dostępności: Katarzyna Żuk e-mail ork@gmina.suwalki.pl, tel. 875659355
Dane teleadresowe:
Urząd Gminy Suwałki
ul. Świerkowa 45,
16-400 Suwałki, woj. podlaskie
tel. sekretariat (87) 565-93-00
e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
Adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /gminasuwalki/SkrytkaESP
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek w godz. 8.00 – 16.00
wtorek – piątek w godz. 7.30 – 15.30 Godziny przyjęcia interesantów w Wydziale Spraw Obywatelskich (dowody osobiste):
poniedziałek w godz. 8.00 – 15.30
wtorek – piątek w godz. 7.30 – 15.00
Kasa czynna:
poniedziałek – piątek w godz. 8.00-14.00
(przerwa 10.45 – 11.30)