Wójt Gminy Suwałki
Zbigniew Mackiewicz
tel/fax: +48 87 565 93 00
e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
Zastępca Wójta (Zw)
Krzysztof Andrzej Gwaj
tel/fax: +48 87 565 93 00
e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
Skarbnik Gminy (Sk)
Ewa Sienkiewicz
tel/fax: +48 87 565 93 33
e-mail: e.sienkiewicz@gmina.suwalki.pl
Referat ds. Organizacyjnych (Or)
Kierownik – Hanna Bagińska
tel: +48 87 565 93 55
- Zadania z zakresu organizacji i funkcjonowania urzędu
- Zadania zlecone z zakresu spraw wojskowych i obronnych
- Zadania z zakresu obrony cywilnej
- Zadania w zakresie spraw kadrowych
- Zadania w zakresie administracyjno-gospodarczym
- Zadania w zakresie obsługi Wójta oraz udostępniania informacji publicznej
- Zadania z zakresu ochrony informacji niejawnych
- Zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych i innych spraw administracyjnych
- Obsługa Rady Gminy i jej komisji
Referat ds. Finansowych (Fn)
Kierownik – Kamila Sieczyńska
tel: +48 87 565 93 36 do 38
- Zadania w zakresie spraw księgowości podatkowej
- Zadania w zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych i podatków lokalnych
- Zadania w zakresie księgowości budżetowej
- Zadania w zakresie księgowości budżetowej – płace
- Zadania w zakresie księgowości budżetowej – kasa
- Zadania w zakresie spraw księgowości budżetowej, wymiaru zobowiązań pieniężnych oraz zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym.
Referat ds. Usług komunalnych (UK)
Kierownik – Sławomir Renda
tel. +48 87 565 93 52, pokój 141A
- decyzje środowiskowe;
- decyzje na lokalizację i zajęcie pasa drogowego;
- utrzymanie i zarządzanie drogami;
- konserwacja oświetlenia;
- bieżące utrzymanie plaż i wiat przystankowych;
- zarządzanie budynkami komunalnymi i obiektami małej architektury.
Referat ds. Inwestycyjnych i Mienia Komunalnego (IMK)
Kierownik – Alicja Przekop
tel: +48 87 565 93 51 do 53
- gospodarka gruntami
- rolnictwo
- publiczny transport drogowy
- ochrona przyrody
- ochrona zwierząt
- organizacja systemu gospodarki odpadami
- utrzymania czystości
- podziałów i rozgraniczeń
- naruszania stosunków wodnych
Inwestycje w zakresie:
- budowy dróg,
- budowy sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnych,
- budowy oświetlenia ulicznego,
- budowy obiektów kubaturowych,
- budowy odnawialnych źródeł energii.
Referat ds. Polityki Społeczno – Gospodarczej (PSG)
Kierownik – Ilona Rżany
tel: +48 87 565 93 41 do 43
- Zadania w zakresie planowania strategii i kierunków rozwoju, promocji Gminy
- Zadania w zakresie ochrony i promocji zdrowia
- Zadania z zakresu kultury, oświaty, turystyki i sportu
- Zadania w zakresie prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej
- Zadania w zakresie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, decyzje o cofnięciu, wygaśnięciu zezwoleń)
- Zadanie w zakresie planowania strategii i kierunków rozwoju, pozyskiwania środków z UE, promocji Gminy
Referat ds. Planowania Przestrzennego (PP)
Kierownik – Bartłomiej Żuchowski
tel: +48 87 565 93 44, +48 87 565 93 46, +48 87 565 93 50
- Zadania z zakresu gospodarki przestrzennej
- Zadania z zakresu zadań urbanistycznych
Wieloosobowe samodzielne stanowisko pracy do spraw zamówień publicznych (ZP)
tel. +48 87 565 93 71
Zadania:
- Zadania przypisane jednostce określone w ustawie z dnia11 września 2019 r. -prawo zamówień publicznych,
- dotacje na wymianę źródeł ogrzewania,
- gminny zasób mieszkaniowy oraz program społecznej inicjatywy mieszkaniowej
Samodzielne stanowiska:
- audytor wewnętrzny ( Au)
- radca prawny (RP)
- inspektor ochrony danych osobowych
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Inicjowanie zadań w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych
- Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego
- Opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych-limit i lokalizacja punktów, w których sprzedawane i podawane są napoje alkoholowe
- Kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.
Jednostki organizacyjne:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Kierownik – Beata Skrocka
tel: +48 87 565 93 47 do 49, +48 87 565 93 61 do 63
- Pomoc społeczna
- Świadczenia rodzinne i zaliczka alimentacyjna
- Dodatki mieszkaniowe
Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół – Kierownik – Ewelina Wiśniewska
ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałkie-mail: gzeas@gmina.suwalki.pl
Kontakt:
tel. 87 565 93 57 Główny księgowy
tel. 87 565 93 58 Płace
tel. 87 565 93 60 Sprawy oświatowe
tel. 87 565 93 59 Kierownik GZEAS
Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół działa od 1 stycznia 2017 roku. Powołany został uchwałą Rady Gminy Suwałki XXV/201/16 z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie nadania Statutu Gminnemu Zespołowi Ekonomiczno-Administracyjnemu Szkół.
Celem działania Zespołu jest wspólna obsługa administracyjna i finansowa wykonywana na rzecz oświatowych jednostek organizacyjnych Gminy Suwałki. Zadania GZEAS szczegółowo zostały określone w Uchwale udostępnionej w załączniku.
Statut GZEAS (rozmiar pliku: 228KB)
Ośrodek Czytelnictwa i Kultury Gminy Suwałki
Krzywe 91, 16-402 Suwałki
- Działalność społeczno-kulturalna i biblioteczna
- Upowszechnianie i promowanie kultury i czytelnictwa
- Organizacja edukacji kulturalnej
- Popularyzowanie kultury fizycznej, rekreacji, sportu i turystyki na terenie Gminy Suwałki.